Η Ρόδος χάνει 200.000 τουρίστες κρουαζιεροπλοίων - RodosMagazine

Breaking

Η Ρόδος χάνει 200.000 τουρίστες κρουαζιεροπλοίων

krouazieroploia_rodos

ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΑ ΤΑ ΝΕΑ
Οι εταιρίες Costa και Msc μείωσαν κατά 30% τις προσεγγίσεις transit και εάν δεν βελτιωθούν οι λιμενικές υποδομές θα εγκαταλείψουν το νησί!

Όχι απλώς απαισιόδοξα, αλλά πολύ άσχημα είναι τα μηνύματα, σε ό,τι αφορά τον προορισμό της κρουαζιέρας κατά τη φετινή τουριστική σεζόν. Σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρίες Costa και Msc, έχουν μειώσει κατά 30%% τις προσεγγίσεις transit στο λιμάνι του νησιού για το 2013, ποσοστό που αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 100.000 επιβάτες λιγότερους από κάθε εταιρία. Η Costa από 27 Ιουνίου θα εκτελεί κυκλικό δρομολόγιο από τη Ρόδο, αλλά παράγοντες του κλάδου φοβούνται ότι αν δεν βελτιωθούν οι υποδομές οι εταιρίες θα "εγκαταλείψουν" το νησί.

Αυτό σημαίνει ότι οι πανηγυρισμοί για το Home Port δεν έφεραν αποτελέσματα και έτσι είναι βέβαιο ότι τη φετινή σεζόν θα χαθούν τουλάχιστον 200.000 επιβάτες, μόνο από τις εν λόγω δύο εταιρίες. Εάν δε «εγκαταλείψουν» το νησί, όπως προειδοποιούν, τότε δεν θα μιλάμε για άσχημα μηνύματα, αλλά για πραγματική καθίζηση.

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Μιχάλης Λάμπρου καταλογίζει αδράνεια στην πολιτική ηγεσία και αδυναμία να προωθήσει την Ελλάδα ως προορισμό κρουαζιέρας σε υψηλό επίπεδο. «Στην ετήσια έκθεση για την κρουαζιέρα (Cruise Shipping), που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Μαϊάμι, η παρουσία της χώρας ήταν ισχνή. Απαιτείται επιθετική προσέγγιση των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας, οι οποίες καταρτίζουν τα προγράμματά τους περίπου 2 χρόνια νωρίτερα», αναφέρει σε δηλώσεις του στην ΕΞΠΡΕΣ. «Από την άλλη, οι ναύλοι έχουν μειωθεί σημαντικά», επισήμανε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Μιχάλης Λάμπρου, διευκρινίζοντας ότι την περυσινή χρονιά ακόμα και μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας έριξαν σημαντικά τις τιμές προκειμένου να αυξηθεί η πληρότητα των κρουαζιεροπλοίων τους. Την ίδια στιγμή ο κ. Λάμπρου σημειώνει την πίεση που υφίσταται η Μεσόγειος, δεύτερος καλύτερος προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως, μετά την επιθετική πολιτική της Ασίας, η οποία πλέον διεκδικεί δυναμικά μερίδιο από την αγορά κρουαζιέρας.

Όσον αφορά το homeporting (λιμάνι που αποτελεί σημείο εκκίνησης κυκλικού δρομολογίου), οι τουριστικοί φορείς συμφωνούν ότι δεν έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια προσέλκυσης των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια. Η Pullman Τours και η ελληνοκυπριακή Louis Cruises είναι οι μόνες που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως σημείο εκκίνησης των πλόων τους. Η υπεύθυνη επικοινωνίας της Louis Cruises Φρόσω Ζαρουλέα αναφέρει ότι υπάρχει σταθερά ενδιαφέρον από Αμερική, Βόρεια Αμερική, Αυστραλία και Καναδά, ενώ αυξημένα είναι τα αιτήματα από Λατινική Αμερική και Ευρώπη (και ιδίως Γερμανία). Πολύ ελκυστικά είναι τα 3ήμερα πακέτα, τα οποία διατηρούν προσιτές τιμές, ενώ περιορισμένη είναι η ζήτηση για το 7ήμερο δρομολόγιο της εταιρίας, το οποίο θα διακοπεί από το καλοκαίρι.

Όσο για το Ηράκλειο, η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΗ, Γιάννη Μπρα, ο τουρισμός κρουαζιέρας θα καταγράψει, το 2013, αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με το 2012.

express.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σελίδες